Underbar dag!

Trots en massa stress och nervositet så var dagen helt underbar.
Gör gärna om den =) Haha!

Vi fick Sebban till att bära in korsen. Tack tack! Malin bar Meja så fint så. Trots olyckan som hände precis innan =)
Meja var väldigt duktig under själva gudstjänsten. det som var min värsta tanke för idag. En mycket missnöjd Meja, men det gick så bra så.
Möjligt att hon blev lite rastlös i Malins famn, men vem hade inte blivit det liksom. Men nappen funkade, kors i taket. Malin är duktig hon!
Vilja lekte rövare under tiden. Gick till sin farmor och farfar och så hittade hon kusin Lucas och sådär. Men dte gick så bra så.
Fotograferingen efter gick också jätte bra. Min mormor kom fram och fick hålla Meja i famnen medan gästerna tog kort. Sen kom Svärföräldrarna fram så svärfar tog Meja och massa kort togs. Mummu tog Meja och vi fotograferades. Rickards farmor och Leo tog iv också kort med.
Har en del fina blider, ska be andra gäster att skicka över lite bilder till oss.

Fikat gick jätte bra. Meja somnade i vagnen strax innan det var dags att börja fika. Totalt blev vi 58 gäster. 14 stycken hade förhinder. Så som dödsfall inom släkten och sjukdom. Men en fika med dem kan man ta när de har tid och så. Vi kan ju faktiskt åka hem till dem och fika också.
Trevligt att få prata med gästerna också. Även omd et blev lite kort med varje person. Anna och Fredrik som kom upp från Trollhättan pratade vi med lite grann.
Han inte prata så mycket med Linda som jag ville, men jag han pussa på min lilla låne-bäbis Elina lite grann i alla fall. Melwin ville inte ge mig en kram. Är grymt ledsen. Nej då.

Måste ge ett enormt tack till min syster Linn och mamma som stod för nästan hela servicen under fikat. Margaretha, som bara var gäst men kyrk-vän, hjälpte också till massor. Måste skriva ett extra tack till henne itack-kortet sen.
Svärföräldrarna var snälla och tittade till tjejerna efter fikat så vi kunde städa av lite. Det underlättade ju en hel del det också.

Väl hemma så kändes det som jag dog. Kroppen var helt slut. Satt och gav Meja mat och kände att jag hade konstig hjärtklappning, var lite läskigt, men det gick över efter jag setat i soffan ett tag. Men jag blev allt lite orolig där ett tag. Men men...
Vi öppnade alla paket i lugnan ro här hemma i köket. Dock hade några kort blivit tappade från sina presenter så vi fick ringa till både Sebban och Kristian för att försäkra oss om att vi hade hittat rätt present till rätt kort. Och rätt var det också. Men vi ville bara dubbelkolla lite.
Massa bidrag fick vi i alla fall. 3400 kronor total lades till Mejas kassa. Det blir en Britax Hi-Way för en del av slanten i alla fall. Sen får vi se. När vi flyttar kanske vi hittar något som hon behöver till sitt rum. Vi får se. Eller så sätter vi in pengarna på hennes konto.
Alla presenter vi fick var jätte fina och välbehövliga också. Ska bli kul att få inreda Viljas hyllor med alla gåvor när vi har flyttat sen.n Så fint så.

Vilja fick nog väldigt mycket intryck idag i alla fall. Hon var väl hemma i kanske 1½ timme sen fick hon för sig att hon skulle sova. Inte för att varken jag eller Rickard trodde på henne, men Rickard gick in i hennes rum och satte igång cd-spelaren och drog ner rullgardinen. Och hon somnade. Så mellan fem och sex sov hon. Jag valde att väcka henne. Så hon kom inte i säng fören vid nio. Men ibland får man vara vaken länge.

Vi var slöa och hämtade hem en varsin kebab-tallrik faktiskt. Ingen utav oss orkade laga mat. Så det blev soffan för våran del.
Så kom Putte över. Länge sen han var här nu. Han är lite saknad sådär. Annars så brukar ju han vara våran matgäst antingen fredag eller lördag.. Nån dag varje helg-kväll brukar han vara här. Men nu var det länge sen.
Så kom även Anna och Fredrik förbi på ett ärende också =) Det var jätte skönt och trevligt att sitta med Anna i vardagsrummet och prata lite om allt möjligt. Herrarna satt i köket. Det gjorde oss ingenting. Ärendet blev genomfört i alla fall. Så det var lite skönt för oss också. Hoppas det blir bra sen Anna!
Putte är fortfarande kvar. Så trevligt så. Jag är jätte trött, men har varit duktig och tvättan en maskin med tjejernas tvätt, plus hängt den. Har egentligen en hel del att vika också, men det får jag nog skjuta upp imorn.

Blev föresten massor med fika kvar. Vet inte vad vi ska göra av det. Då lämnade vi ändå en halv tårta till syster Linn med familj och en till halva till kyrkans arbetskrets. Hoppas att de uppskattar det. Men det gör de alldeles säkert =)
Min bror och hans familj skulle komma upp imorn på en fika. Lille Isac hade en jobbig natt så de valde att vara hemma. Och jag förstår dem helt klart. No problems där liksom.

Men nu ska jag nog ta och knyta mig. Är som vanligt när Putte är här. Jag däckar väldigt tidigt då =)

Tack alla gäster som var med och förgyllde Mejas dopdag. Vi tackar även för alla presenter som vi fick. Väldigt fina! Hoppas att ni hade det trevligt och att fikat var gott!
Och alla läsare: bilder kommer upp när jag orkar lägga in bilderna i datorn och lägga upp här. Är lite seg just nu så. Kanske tar det imorn!

God natt!
1 Åsa:

skriven

Vi ska köpa en recaro polaric www.pebe.se Robert vill ha en sån där sportstol så då får det väl bli en sån.Dyrt tycker jag men Robert ska ju ha en sån så :P

2 Anna:

skriven

Tack för en fin dag. Meja var så duktig så under alltihopa. Vi har lagt in fotona nu. Tyvärr verkar ni alla sex titta åt olika håll hela tiden. Men det fanns något som blev fint. Fredrik hälsar :) Kram

Kommentera här: