Vill ha längre helg

Känns så dumt att helgen är över. Den har varit fullspäckad så vi knappt har njutit av familjen på det lilla sätt vi brukar göra. Full fart hela tiden och när tiden sen är slut så känner man sorg.
Rickard var ledig i fredags för att vi skulle kunna förbereda inför dopet. Och hela dagen gick ju till det. Tokigt som det gjorde. Han ju inte ens äta mat i fredags.
I lördags var det ju full rulle hela dagen. Och kvällen var lite fartig den. Men på ett trevligt sätt =)
Idag fick mitt torkskåp veta att det levde i alla fall. Usch va tvätt vi hade, så det var lika bra att få bort så mycket som möjligt.
Åkte en snabbis in till stan och köpte våran doppresent till Meja. Vi valde att vänta till efter alla presenter från gästerna så kunde vi ju köpa det som inte blev köpt, eller hur man nu ska säga det. I alla fall så köpte vi nytt toptyg till Mejas bugga. Canvastyg i rosa färg. Så fint så. Har bytt och vagnen ser ju nästan ny ut. Bara framdäcken som skulle behövas bytas, men det tar vi till våren.
Kom hem och fick besök av min kära bror och hans barn. Dennis var inte med, men både Anton, Max och Isac var med. De kom ju inte till dopet igår så vi tog en mysig fika här hemma idag istället. När de gick hem så följde Vilja med ner till dem och lekte med Max. Hon älskar Max =) Så jag och Rickard tog Meja i vagnen och gick ner till Hemköp och handlade dagens middag. Våran vän Putte skulle komma på middag. det var på tiden tyckte vi.
Så lagom när han gick hem så sov barnen. Nu är det dags att göra kväller här hemma.
Lite mer tvätt ska vikas, mat till natten för barnen ska fixas och så ska man ta hand om sig själv också.

Vi har ju inte njutit av varandra som familj denna helg. Den har ju inneburit massa gäster och sådär.
Så jag vill ha lite lägre helg så vi kan mysa. Bara vi liksom.
Men vi får väl kanske ta det nästa helg då? Ja, vi får se helt enkelt.

Stig kom även förbi med ett kuvert till Meja. Han var dålig igår så han kunde inte heller delta under dopet. Men han kom inte in utan han stod kvar i dörren och pratade med Rickard, jag fixade med Vilja så jag han inte prata med honom. Får ta det en annan dag. Men 200 kronor till blevd et i Mejas penga-burk.
Plus att hon fick 100 kronor av Patte och Jessica också. Totalt en inkomst på 3700 kronor denna helg. Duktig tjej =) Blir ju då en bilstol plus en massa annat skojigt!

Nu kallas mina sysslor på mig så jag kan gå och sova sen.

God natt!
1 j:

skriven

Jätte fin blogg ...

alllt bra ?

Kommentera här: