Sista dagen denna månad

Idag är det ju sista januari och jag fick inleda denna sista dag med sovmorgon. Det är såååå LYX!
Tjejerna fick för sig att vakna halv sju imorse, men varken jag eller Rickard hade någon större lust att kliva upp. Så han tog tjejerna i famnen och gick ner till svärfar som var vaken. Han tog så gärna emot tjejerna och Rickard kom upp och sov igen. Jag fick vakna utvilad. Det var så skönt och så behövligt. Är ju inte varje dag man gör det precis.
Nog för att jag tror att vi klev upp vid åtta eller när det nu var, så vi sov ju inte så länge, men för mig var det sovmorogn och välbehövligt. Haha!

Svärmor hade dukat fram massa gott till frukost. Kaffet var väldigt gott och även det väldigt behövligt. Åt mig väldigt mätt i alla fall. Och det var ju huvudsaken.
Jag och Rickard tog oss en dusch efter det. Även den välbehövlig. Haha!

Kvällen igår var suoer mysig. Fick tacos till middag. Länge sen jag åt det faktiskt så det var gott. Och till maten drack jag mina cider som Sebban hade köpt till mig =) Rekorderlig päroncider 4,5%. De slank ner väldigt lätt.
Sedan blev det mera cider och ostbågar framför brasan och tv.n. Barnen roade sig själva med deras farmor och farfar. Lite bus med oss föräldrar också. Vilja somnade strax efter åtta och Meja somnade på soffan hos farmor vid halv nio ungefär.
Svärfar gick och lade sig väldigt tidigt, fast det är inget ovanligt med honom. Så tidigt so mhan går upp varje morgon =)
Totalt fick jag i mig 5 cider tror jag Rickard sa. Inte alls farligt tycker jag. Super gott var det i alla fall. Länge sen ju.

Vi kom hem igen strax efter ett tror jag. Vi tog oss en vända i bilen då tjejerna somnade efter lunchen. Fick några fina bilder på bilen också. Väldigt snyggt med världesn snödriva bakom och runt om.
Har hunnit tvätta en maskin med tvätt och har startat en till. Tror dock att den snart är klar. Då är det BARAS 3 maskiner kvar. Tur attd et är tjejernas kläder. För de går jätte fort att tvätta dem. Snabbprogram på 27 minuter. Torkskåpet går för fullt på balkongen. Har ju inte tvättat på ett par dagar så har ingen plats att hänga det här hemma. Jag tackar gud för mitt torkskåp. Hur ska jag överleva utan det?

Nä, nu ska jag ta och dona lite mer här hemma. Rickard är iväg och handlar lite smått och så.. Efter maten ska jag bara mera minimuffins. Ifall tjejerna får nån playdate i veckan. Då behöver vi ju ha något att bjuda på =)

Kommentera här: