En bra dag trots allt

Viljas feber försvann helt plötsligt. Konstigt. Men jag är mycket glad över att den är borta.
Typiskt att hon blir hemma från dagis imorn i alla fall. Stötte på en av Viljas bästa lek-kompisar från dagis och hennes familj på affären. Dagis ska tydligen ha påskfirande imorn. Barnen ska vara utklädda i den mån det går och så ska de äta påsklunch. Fy va tråkigt att Vilja missar detta.
Vi får nog försöka påskmysa här hemma istället.

På eftermiddagen tog vi oss en promenad ute på gården, här vi bor. Vilja fick gå själv så Meja kunde sova i Buggan. Den sover hon strålande i. Mamma har lovat att hjälpa mig att klippa till fårskinnsfällen så att den passar till Buggan. Tur att man har två. Ska nog klippa till den andre så den passar Viljas del i syskonvagnen. Då kan jag ju flytta med Mejas fäll hit och dit ungefär.

Jag och Vilja fick äta middag ensamma idag. Rickard jobbar över. Förmodligen skulle de jobba över tills det blev mörkt ute. De har inga lampor på bygget så efter mörkets intrång kan de inte jobba mera. Typiskt att det skulle börja bli ljusare om kvällarna nu då. Han är fortfarande inte hemma. Och han skulle ringa när han satte sig i bilen för att komma hem. Sen tar det ju ett tag eftersom han jobbar ju i Västerås. Bygger mitt mecka i nyformat. Med andra ord IKEA Erikslund. Duktiga älskling jag har. Så stolt han kommer vara sen när han måste gå där flera gånger i månaden.

Ska alldeles strax lägga Vilja för natten. Meja var lite svår idag så då fick Vilja vara uppe en stund till. Blir lite tokigt när vi alla sover i samma rum. Men det dröjer ju inte så länge till =) Härligt.
När Vilja sover ska jag måla det sista lagret färg på mitt pyssel som jag håller på med just nu. Det ena fick en vända färg på sig i förmiddags så den är klar nu. Så stiligt så! Himla nöjd är jag i alla fall och jag ser fram emot att få fixa till när vi flyttat sen.

Har ni haft en bra dag idag?

Kommentera här: