Vackra torsdag!

Vilken vacker morgon att vakna till då..
Dimman låg fint kvar på marken, frosten glittrar så fint i gräset. Solen tränger sig igenom de halvtjocka molnen. Ja, det var bara så vackerta att titta ut imorse tyckte jag =) Sånt ger mig liksom lite enegri-kickar!

Dock insåg jag när jag kikade på termometern att den bara visade 0 grader. Shit.. Hur tusan ska jag klä Vilja idag då? Det får faktiskt bli overallen till dagis nu på förmiddagen. Där har ho i sin tur att fleeceställ och mycket bra överdragsbyxor och en jacka från Everest. Det får hålla henne varm när de går ut idag.
I eftermiddag får älskling kila ner i förrådet och hitta alla vinterkläder.
Jag TROR att vi ska ha jacka och byxa där till Vilja.. Tror att det är storlek 86/92 på dem, så jag hoppas att vi har dem kvar och att hon kan ha dem..
Har inte direkt några varma mössor hemma heller.. Allt sånt ligger i förrådet och jag vill gärna tvätta upp det innan det ska användas.. Så i kväll blir det tvättning för mig och så får jag kasta in kläderna i torkskåpet.

Men jag tror att Vilja ska klara sig på dagis idag.. Strumpbyxor och byxor får hon också på sig.. Hellre för många lager så man kan ta av, än får några lager..

Till Meja har vi ju.. Köpte ett varmt "ställ" till henne av Rickards kuisn. Passar jätte bra nu i dessa väderdagar. Dock behöver hon nog också något tjockare snart.. Om inte vintern kommer tidigt så overallerna blir framme på heltid =) Det vore ju mysigt, men samtidigt får gärna vintern vänta =)

Nu blir det påklädning av bushjärtan innan det är dags att kila till dagis.
Linn hämtar upp mig och Meja på dagis efter lämning. Då blir det en tripp till Ica Maxi för att beställa tårtor till Elias och Isac's dop som är nästa lördag! Kul kul.. Sen blir det hem och fixa till de sista inbjudningskorten.. Idag ska de läggas på lådan =)

Kommentera här: