Frågor och svar..

Anna kommenterade ett tidigare inlägg om när förlossningarna börjat med de andra tjejerna.

Jo Anna hoppas detta svar blir bra =)

Med Vilja gick jag 6 dagar över. Alltså 40+6. Blev inlagd på förlossningen 40+3 och sedan tog allt väääääldigt lång tid =/ Från första värk till hon kom ut var totalt 72 timmar, varav värkarna stannade av i ca 12 timmar där i mitten.

Meja kom 7 dagar tidigare än beräknat. Alltså 39+0 (så som Lilla Liten är idag). Där gick allt väldigt fort istället.
Första "värken" kom klockan 16.00 och värken efter det kom 16.45 och så är hon då förr strax efter 21 sen. Kände mig faktiskt lite snuvad på förlossningen, för att jag inte hann med riktigt.

Men barnmorskan (inte min vanliga) säger att det inte kommer gå så fort som på 5 timmar som det gjorde med Meja men det kommer inte heller ta 72 timmar som det tog för Vilja.
Så man är ganska så nervös ändå inför hur det kommer gå.. Vi får helt enkelt vänta och se =)
1 Maria:

skriven

ja men AlåA.. vi måste ju ha en vikt o längd lista också ;) Hur långa o tunga va tjejjorna??

2 Anna:

skriven

Ah en vecka före och en vecka efter, kanske blir på BF den här gången då? Fast nu har jag redan röstat på den 27:e :)



Men jag förstår inte hur bm tvärsäkert kan säga att det inte kommer gå så snabbt som med Meja? Har det gått fort en gång brukar det ju kunna gå ännu fortare nästa gång?



Lycka till när det blir dags! :)

Kommentera här: