En känslig stund om Vilja..

Nu märker man hur stor tjej Vilja har blivit. Hon växer för var dag som går.
Har fått mycket beröm av dagis, att hon tar för sig och är en stor tjej även på dagis. Det är ju kul att höra att det går bra också. Nu var det ju dock ett tag sen vi fick några "klagomål" på Vilja från dagis..

Ikväll ser vi en stor förändring hos Vilja. Hon leker mer och mer roll-lekar. Om det nu är så man kallar det.
Hon har ikväll döpt sin docka, hon fick av mormor i 1års present. Den heter numera Emma. Ett mycket lätt namn för Vilja att säga =)
Dessutom blev jag och maken väldigt gamla nu ikväll. För helt plötsligt blev han och jag mormor och morfar. Åt just lilla Emma. Herregud.. Jag blev ju 30 år äldre bara på ett par minuter =)
Vilja kommer med sin bäbis Emma och ska lämna henne hos mormor. Sen hämtar hon Emma, för då ska Emma till dagis..
Hon matar Emma med sitt bröst. Hon ammar. Det har hon fått av att se syster Linn amma lille Elias. Jag tänker inte säga att det är fel. För hon ska utvecklas..

Hon "ringer" till folk med sin mobil (en gamla trasig sådan) För verkliga konversationer med personen som finns i andra änden (även fast det inte finns någon där). Man märker att hon tar in allting som händer runt om henne. Frågar och svarar på frågor som hon själv ställer och så vidare..

Man ser väldigt mycket i Vilja nu ikväll. En stor och självsäker liten flicka. Hon vet vad hon vill, och hon kommer garanterat att gå dit hon vill också. Så stark personlighet. Även fast hon bara är 2½ år.

På något vis blir jag glad och verkligen vill att Vilja ska växa upp och bli den flicka som hon är skapad för att bli. Samtidigt så blir jag ledsen när jag ser att hon faktiskt blir större och snart står hon där.. Då hon inte behöver oss längre..
Skrämmande..
Fast jag är ju lycklig i vad som!

Är lite känsligt. Hon blir större för var dag som går. Hennes språk utvecklas mer och mer för varje ord hon säger. Jag kan bara stå här bredvid henne och stötta henne i det hon väljer att göra här i livet. Jag ska göra allt i min makt för att vägleda henne dit hon vill..

Det är så jäkla känsligt att vara mamma. Men så otroligt underbart!
1 Sanna:

skriven

Stora duktiga tjejen då. Stolt över henne =) Hoppas vi ses snart så vi får ha kramkalas. Saknar er!

2 erica:

skriven

Det går fort med allt=) märker även på filippa hur mkt hon kan osv. Men sen som jag sa i fredags syns de ju inte=)

3 Anna:

skriven

Vad fint du skriver om Vilja och vilken stor tjej hon har blivit. Du har allt bra fina döttrar :) Kram

Kommentera här: