Vackra söndag...

Idag har vi ju haft oss en riktigt vacker söndag.
Solen strålade sitt allra bästa för att vara i slutet av januari.

Vi passade på att suga i oss solens strålar genom att åka ut till svärföräldrarna. Tjejerna var mycket nöjda över att få springa runt på gräsmattan (som dock var täckt av snö.) De gungade i varsin gunga och var på sitt bästa humör. Lite pulkaåkning blev det också i trädgården. En perfekt liten pulkabacke som passar tjejerna =)
Vi passade även på att grilla korv till lunch. Det gjorde ju verkligen denna tag till den mysigaste på läääänge. Att stå där i strålande sol och se grillen elda som tusan.. Då spratt det till i kroppen och en massa vårkänslor hade race inom mig.. Åh, vad jag längtar till våren nu..
Ska helt klart fortsätta ta vara på dessa fina helgdagar, och kanske grilla ute i skogen eller så.. Så underbart mysigt. Jag och min familj gjorde det ofta när jag var runt 13-15 år.. Så mysigt så.. Och det spelade ingen roll vilken årstid det var.. Ska föra detta vidare helt klart..



Det blev ett par timmar ute i det underbara vädret idag. Tjejerna sov en ganska bra stund i bilen när vi lämnat svärföräldrarna.. Så vi åkte runt på små vägar igen.. Denna gång med större drömmar och fantasier =) Hihi!! Riktigt pirrar i kroppen!!

Här hemma har vi dock inte gjort ett skit faktiskt. Tittat på Playhouse Disney med tjejerna och bara varit. Inge stress eller bök någonstans.
Nu ligger tjejerna och sover.. Eller Vilja ligger och sjunger i sin säng, men hon somnar nog snart..

Imorn är det dagis klockan 07.45 som gäller. Har tagit fram kläder som tjejerna ska ha imorn. Ligger redo på köksbordet. Så slipper vi stressa imorn. För imorn får de ju frukost på dagis. Blir en del förändringar för tjejerna, men det blir bra sådär..

Jag har precis smörjt in min muskel med Ipren Gel. Hjärtat köpte hem en tub till mig igår. Smörjde innan jag lade mig i sängen vid halv elva.. Vid tio imorse så släppte det och muskeln började göra ont igen.. Så jag hoppas att det ger sig snart, för nu ska jag ta och vika lite tvätt från gårdagen!

God kväll på er!!
1 Linda:

skriven

Gud va mysigt det såg ut att gilla. Undra varför man inte gör det oftare. Det ska vi nog börja med :) va roligt att barnen ska få äta frukost på dagis nu för tiden. Mina barn får frukost både hemma och på dagis :) lycka till på din första pluggdag! Puss

Kommentera här: