Söndag!

God förmiddag denna gråa söndag!
Idag fick jag sovmorgon. Eller ja, jag sov till strax efter sju i alla fall =) Maken min var så snäll och klev upp med tjejerna imorse. Han tyckte att jag kunde få sova eftersom jag varit vaken några timmar under natten.
Vi åt en härlig frukost tillsammans med farmor och farfar. Tjejerna är verkligen överlyckliga över att de är hemma nu igen. De ska gärna vara uppe i ansiktet på farmor =)

Efter frukosten åkte hjärtat mitt och svärfar iväg till Rickards morbror för att hjälpa till att resa takstolar på hans garage. Vi får se hur lång tid det tar. De kommer när de kommer i alla fall. Jag och tjejerna gick upp till oss. De leker i sitt rum för fullt. Syns ju inte att jag städade där igår innan läggdags. Men men.. Bara att börja om eftersom jag ska dammsuga där inne om en stund.
Jag har passat på att städa och dammat i vårat sovrum. Även lagt alla nya kläder till Lilla Liten  i dennes tvättpåse. Den börjar dock bli full så den får jag snart lämna bort på tvätt =)

Efter lunchen, eller ja, vid två är det dags för födelsedagskalas hos tjejernas kompis Kevin. Han fyllde år tidigare i veckan, så idag har han kalas. Så det blir en tripp till Tuna Park när maken kommit hem så ska vi försöka hitta på något som han kanske vill ha. Ska bli trevligt med lite kalas också. Är ju ett tag sen vi träffade Kevin och hans föräldrar Åsa och Robert.

Vid halv fem kommer min vän Sanna och hämtar upp mig. Då far vi in till stan för en bit mat och sedan går vi på bio. Den tidiga 18.00. Vi ska se Bridesmaids. Den verkar vara en perfekt tjej-film! Så den slår vi till på. Ska bli mycket trevligt. Ser verkligen fram emot att komma iväg några timmar såhär en söndageftermiddag/kväll.

Nu ska jag fortsätta min städning här hemma. Nu ska hallen få sig en omgång. Bära ut sopor och tvätt ska jag också göra! Men vi ska nog ta oss en fruktstund först =) (Ja, jag skjuter städningen längre och längre bort för jag vill egentligen inte städa.. Haha!)

Kommentera här: