Flickorna nattade

Det var ju inte lätt att få tjejerna nattade till lunch inte. De vägrade sova idag också.
Jag blev nästan galen kände jag. Trött som jag var efter den jobbiga natten gjorde ju inte saken bättre.
Till slut kom svärmor upp och hämtade Vilja och tog med henne till stallet. Vilja blev så nöjd så.
Meja bökade ett bra tag i vårat sovrum innan hon äntligen kom till ro bredvid mig och kunde somna. 14.20 ungefär. Bättre sent än aldrig. Själv somnade jag vid 15.20 och fick sova till 16.00 då Meja vaknade igen.
Vilja tog sig en tupplur i bilen på väg från stallet så sömn hade hon också fått.
Tycker det är lite tidigt för Meja att sluta med lunch-vilan så jag vette tusan vad hon håller på med =)

Middagen intogs innan hjärtat och svärfar åkte iväg och jobbade igen. Ikväll blir det klara hos kunden så det känns riktigt bra. Dock börjar maken hos ny kund på torsdag. Fast han blir ju klar under fredagen så det var inte så stort jobb på så vis.

Vi tjejer som blev kvar hemma tog oss ut i trädgården. I stormen =) Tvätt skulle tas ner och hängas upp.
Jag ska strax kila ut och ta in den sista tvätten. Risk för regn under natten, så jag vill inte att tvätten hänger ute.

Tjejerna ligger nu i sina sängar. Eftersom båda vaknade vi fyra så kändes det inte så uppskattat att behöva lägga sig typ direkt. Men nu så..

Imorn väntas jobb för min del =) Så tjejerna går på dagis mellan 9-15. Vilja får sova på dagis (om hon nu somnar där) och sedan får de äta mellis innan vi hämtar dem. Maken hinner hem så han får vara med vid hämtning så det är lite mysigt!
Därefter blir det middag och fika hos Mummi och Ukki. Vi ska ju fira lite Mummis-dag (mors-dag) fast för henne. Ska bli väldigt trevligt! Jag ser fram emot morgondagen faktiskt!

Nu ska kvällssysslorna göras innan jag kan besöka min säng =)
God kväll på er!
1 Anna:

skriven

Hur gamla är tjejerna? Kan säga att min dotter inte var fyllda 3 när hon slutade med lunchvilan. Hon blev svår att sova ner helt enkelt, och somnade för sent på kvällen om hon sov på dagen.



Det är ju så otroligt individuellt när de slutar; men visst är det möjligt att åtminstone din äldsta tjej börjar klara sig utan lunchvilan?



Men jag förstår dig - tyckte också det var "tråkigt" när min tjej slutade sova på dagen. Det är ju så skönt att lägga sig och vila själv en stund :-)

Kommentera här: