Pepparkakshus-fix!

Idag blev det äntligen dags att fixa ihop ett pepparkakshus med mina tjejer.
Kan ju då lova er att jag absolut inte skulle bli anställd på Amarant för att pynta pepparkakor i alla fall. Jag och kristyr gick väl inte riktigt hand i hand. Men det är som sagt första gången som jag själv gör pepparkakshus så jag hade inga större förhoppningar =)

Men tjejerna satt otåliga vid matbordet och väntade på mig. Mamma hjälpte mig hålla koll på det smälta sockret. Meja väntade nog mest på godiset =)

Tjejerna tog en godisbit var och pekade vart godiset skulle sitta så satte vi fast det med kristyr. Ville inte hålla på med varmt smällt socker i deras närhet.

Tjejerna blev i alla fall mycket glada över att få fixa pepparkakshus. Nu står det fint på en bricka och väntar på att vi ska pyssla mera. Hitta något vi kan använda som snö. Vi ska pyssla snögubbar på fredag och så ska jag försöka få till en liten julgran. Så får vårat lilla snölandskap se ut när vi är klara.. Tror vi =)

Vi pyntade dessutom några pepparkakor också =) Dock har Meja, Vilja och Max ätit några så vi hade bara 3 kvar när jag skulle fota!

Här nedan kommer några bilder från vårat lilla pepparkakshus-fix!









1 Anni:

skriven

hehe åh va tjusigt =)

2 Anna:

skriven

Ja vad gör man inte för barnen? :) Huvudsaken är ju att man iallafall får huset att stå utan att rasa ihop :D Gjorde mitt första pepparkakshus förra året oxå, på dotterns begäran, och jag blev riktigt stolt över mig själv att jag överhuvudtaget fick det att hålla ihop; och vad gör väl då att taket vart lite snett och vint?? :D Kristyren och dekorationen fick dock dottern stå för :D Snart dags att göra årets!



3 Linn Å:

skriven

För snö: ta ett durkslag eller en sil och sikta florsocker över =)

Julgran kan du göra av en glasstrut som du sågar av med en brödkniv och vänder upp och ner på =) Sen har du på lite kristyr så det ser ut som den har snö på sig, och så lite florsocker så klart, men det tar du ju sist över alltihop =) Lycka till!

Kommentera här: