No water

Mina älskade fina stjärnor är på dagis. De var så glada så.
Nog för att de är lite hostiga, men Vilja har fått Mollipect sen i fredags och Mejas hosta ska försvinna i och med att hon använder astmamedicinen men har fortfarande över 1 vecka kvar att behandlas denna vända så. Pratade med den enda ordinarie personalen på avdelningen och hon såg det typ som självklart att Meja ska få hjälp av ta medicin om det behövs under dagen. Inga konstigheter. Hon verkade dessutom bekant med hennes medicin och frågade endast hur många "puffar" hon skulle ha åt gången. Perfekt!
Såg dessutom att det inte alls var många barn på avdelningen. Det känns riktigt bra!

Här hemma tar vi det lugnt. De stänger av vattnet här mellan 10.00 och 13.00 =/ Det enda positiva i det är att jag idag slipper både disk och tvätt. Det tackar jag för!
Så jag har laddat upp med kaffe i en termos och så har jag lagt in extra vatten i kylen ifall det skulle behövas.

 
Ninja sitter här bredvid mig vid datorn. Hon har hittat mormors skrivbordslåda. Det gillade hon väldigt mycket. Kanske blir pappersarbetare när hon blir stor?! Precis som mormor sin =) Blev en välda oreda däri, men det gör nog inte så mycket =) (hoppas jag)

Syster Anni kommer hit på lunchen 11.30 så då får vi lite sällskap också. Sen ska jag bara längta tills jag får hämta hem mina underbara stjänor.

Vad gör ni då?
1 carro:

skriven

Hon är ju bara för söt lill tjejen. Har förresten hittat nån liten skallra till henne vit o röd.

Här hemma är de feber fortfarande men vi hoppas på dagis snart. Enda som ska göras idag är vägning av korven o handla lite. Så vi kanske ses på vägen. Ska vara där 13.45. Ha en toppen dag kram

2 Anni:

skriven

Åh va söt hon är som river och donar =) Tack för fikat på lunchen =)

Kommentera här: