Julstök

Det är torsdag och helgen kommer med stormsteg. Likaså första advent.
Igår, liksom idag, faller det snö här hos oss. Lagom mysigt faktiskt.
Ännu har jag ingen julkänsla, men den ska fram. Det lovar jag.

Den kom dock smygandes när jag var hos mamma på förmiddagen. Hjälpte henne med att bära fram julpynt från förrådet. Givetvis fick den stora tomten följa med in. En tomte som vi haft i alla år. Minns så väl när jag var liten.. Den gav ro på något vis. Och nu ska den förhoppningsvis ge mina tjejer lite ro kring julen!

Sitter nu hemma. Kastar i mig lite lunch. Rotar bland mitt egna julpynt. Känner mig besviken på det på något vis. Känns inte alls "rätt" med det. Ja, lite känns ju självklart men resten då.. Ja, vi får se hur det tar sig med julen hos oss.

Ikväll blir det en runda med bilen till diverse butiker för att leta jul. Även dags att börja planera för julpyssel och julkort!

Hur har ni det i julstöket då?

Kommentera här: