Lite senare

I och med att det kunde ha blivit strejk i förskolans kök så valde jag att ha tjejerna hemma över frukost.
Att behöva tänka på 3 olika kylväskor med både frukost, lunch och mellis i gjorde mig bara stressad.

Så då garderade jag mig och satte upp tjejerna 9-14 idag istället. Då hade jag bara behövt tänka på lunchen. Typ då, kalla pannkakor eller liknande.

Men som tur var så blev det ingen strejk. Det kom fram ett avtal som gjorde båda parterna nöjda. Likaså även jag blev nöjd över att slippa kylväskor.

Även fast det inte blev någon strejk så lämnade jag tjejerna kl 9 och tänker hämta dem kl 14. Bara för att jag har den möjligheten. Plugg i kväll istället, men det gör mig absolut ingenting när jag får lite extra tid med tjejerna

Blåsigt med härligt väder ute när vi gick till förskolan imorse. Som idag skulle ha städdag ute!

Kommentera här: