Hej där!

Hur står det till hos er då?

Här är läget sådär. Besökte som jag skrev i fredags, ortopedmottagningen på Mälarsjukhuset. Där träffade jag en läkare som klämde och kände på min hand/handled. Blev skickat till röntgen, men bilderna visade ingen fraktur på båtbenet. Men smärtan finns kvar. Läkaren klämde och hade sig en stund till och tvingade mig göra saker som gjorde så ont att jag började gråta. Så dant att min ena lins ramlade ut. Men fick hjälp med vätska från en sköterska, och så fick jag in den igen.

Men några glada nyheter blev det inet tyvärr. Det blev istället en remiss till magnetröntgen. I och med att vi inte ännu vet orsaken till min smärta så fick det bli gips igen. Suck! 
Nu dessutom ett värre gips, än skenan jag fick från akuten.

 
Lila är ju snyggt. Och barnen tycker det är lite kul dessutom. De är dessutom mer försiktiga med mig just nu så det är skönt!

Så läget är som sagt inte så jätte bra. Har ont, och tar en stark värktablett på kvällen så jag däckar totalt. På dagtid vill jag inte ta några starka tabletter då barnen är runt mig, så smärtan på dagtid får jag snällt så ut med.

Imorse ringde dock läkaren på magnetröntgen, jag fick en tid idag klockan 14.00. Bara hoppas att jag får något svar snart. För det här är inte kul längre. Så vi får snällt vänta på resultatet ett tag till!


Nu vet ni läget för en stund! Måste återgå till jobbet nu. Slutar klockan 13.00!
1 Anna:

skriven

Fy så jobbigt för dig :/ Hoppas de finner orsaken till smärtan på magnetröntgen!

Tapper du är som jobbar trots allt!

2 Anna nr 2 :P :

skriven

Vi är visst två "Annor" som kommenterar ibland! Haha
Fy vad tråkigt! Usch ja lider med dig! Inte alls roligt.. Sen när man har små barn oxå. Man blir ju som sagt aningens handikappad!
Hoppas du får ett svar nu.
Såg dig med din familj igår. Vi satt i bilen (en volvo) och körde förbi er. Ja vinka och hälsade men kom på att våra rutor är ju lite tonade så du kanske inte såg :) haha!

Kommentera här: