Meet my new Guy

Jag har fått en ny man.. Jag har länge varit gift med min iPhone, som min make säger. Och när han köpte en iPad till mig så blev jag nästintill lika gift med den.

I och med att barnen använder sig utav iPad's på förskolan, så vill jag gärna kunna låta dem "leka" lite med min också ibland. Dock inte allt för ofta då jag anser att de är för små ännu. Men appar som finns i förskolan har även jag tagit ner så tjejerna får "leka" med samma. Då jag faktiskt tror att några av apparna är något pedagogiska i och med att förskolan använder dem.

Har ni några barnvänliga appar till iPad som ni vill dela med er?

Hur som.. Jag vill gärna skydda min padda när tjejerna leker med den och fann just därför a new guy. En iGuy som den heter. Det är en mjuk gubb-form som man använder som "skal". Och händerna kan man bära den i för att lätt kunda låta barnen gå runt med paddan och filma till exempel. Den har dessutom fötter som gör att den kan stå rakt upp, vilket underlättar om tjejerna tittar på film och så vidare. Ganska smått charmig min lilla man. Fanns i olika färger, men en röd kostym föll mig bäst i smaken och passar dessutom till tjejerna.-

Så låt mig få presentera min nya man -  LEIF

1 Elin N :

skriven

Vilken häftig sådan :)

2 Maria Johansson:

skriven

Vi har tex alfabetet, då drar de en bokstav och sen nästa och så säger ipaden bokstaven och barnet säger efter :) Tycker de är bra, och saga tycker det är kul :)

3 Anni:

skriven

Haha söt! :)

Kommentera här: