Uttorkad liten tös

Att bli uttorkad i denna värme är inte alls någon höjdare. Efter ha kräkts så kom nästa laddning med blod istället.

Mamahjärtat fick panik och ringde hem pappan. Han fick ringa rådgivning och sedan åka till akuten med tösen.

När pappan sen skickar sms om dropp och blodprov fick jag bråttom dit. Så min mamma gick hem tidigare från jobbet och passade Meja och Ninja (som låg och sov i vår säng) så jag fick åka upp.

Dropp behövdes inte och blodprov visade inget oroväckande så jag fick ta min tös i handen och gå hem, med glass och vätska som medicin.

Hon var pigg ett tag, men säckade ihop när hon kom hem. Låg i vår säng i stort sett hela tiden. Men en vända var hon ut ändå.

Nu sover hon sen två timmar tillbaka. Så i morgon hoppas vi på en bra dag! Helst av allt vill jag bara ha familjen inne, där det är svalt och skönt!

Kära läsare - Se till att era barn dricker massor, har keps/solhatt på sig och svala kläder nu i hettan!

1 mummi:

skriven

Mummihjärtat slår extra slag för Vilja,hoppas hon mår bra idag.Puss och kramar till hela familjen<3

2 Sanna o Milton:

skriven

Lilla gumman! Hoppas hon mår bättre nu. Många kramar från mig o Mille

3 Anni:

skriven

åh lilla vilja! <3

Kommentera här: