Att byta blöja

 

De säger att de första 6 månaderna kommer man att byta blöja på bebisen 1200 gånger. Då vill jag nog inte ens räkna ut hur många blöjor jag har bytt nu på mina tjejer.
Men och andra sidan så är det ganska mysigt att byta blöjor. I alla fall på Ninja, som gärna vill sjunga (favoriten just nu är Bä bä vita lamm, har nu någon lull lull)
Mormor har lärt Ninja att kusen kommer. Då ska man "gå" med fingrarna mot kroppen och säga att kusen kommer. Det är lagom magiskt att höra hennes skratt när fingrarna nuddar magen och det killas lagom mysigt på henne.

Så jag tänker fortsätta njuta av de stunder jag och Ninja har kvar vid skötbordet. Snart är hon stor nog för att gå på pottan, och då, då kommer jag sakna skötbordet och stunderna då vi bytte blöja!

Men vem vet vad framtiden säger. Kanske står jag där en dag, och får återigen njuta av alla blöjbyten som betyder något! ♥
1 Emilia :

skriven

Super fint blogg :)
Bloglovin byte?

2 Anni:

skriven

ja ibland är det riktigt mysigt att byta blöja. Får ta vara på dom små stunder för som sagt så växer dom upp så fort <3

Kommentera här: