En vardag

Det är väl såhär en vardag är hos många andra familjer antar jag.

Mamman lämnar barnen på förskolan, pappan hämtar. Pappan lagar middag, mamman fixar tvätten. Lagom jämställt.

Så var det för oss igår. Dock blir ju inte alla dagar så.
Som idag.

Pappan åkte iväg redan när vi satt och åt middag. För att hjälpa till med ungdomsverksamheten. Inget jag skulle hindra honom ifrån att göra.
Så själv blev jag hemma med tjejerna, fixade tvätten, disken och nattningen.

Nu sover alla tre tjejer och klockan är knappt halv åtta. Vilket fortfarande ger mig massor med tid för mig själv, i och med att allt redan är gjort, innan det är dags för mig att krypa till sängs. Det är skönt!
Så nu tänker jag ta tag i vissa träningsövningar (som jag längtat!!!) här hemma innan jag studar in i duschen för att sedan krypa ner i soffan och kika på tv tills det är dags att gå och sova.

Känns som en lagom bra vardag, enligt mig i alla fall!

Kommentera här: