Full fart

Tänk att dagarna bara ska susa förbi nu då. Känns som man knappt hinner med någonting.

Igår plockade maken bort Mejas stödhjul. Så imorse när det var dags att ta sig till förskolan så var hon ju mer eller mindre tvungen att cykla utan stödhjul i och med att jag har tummen mitt i handen och inte kan sätta tillbaka dem. Och chockande nog så cyklade hon utan några större olyckor! Dock behövde hon putt på ryggen för att ta sig iväg, men sen gick det utav bara farten. Så nu ska hon bara lära sig att komma iväg själv. Hejja Meja!
Så för min del blev det mer eller mindre en PW till förskolan för att hinna med två cyklande tjejer!



Men jag hann till jobbet i tid så allt var klart när vi öppnade. Hann snabbt fräscha till mig dessutom innan mina kollegor kom in genom dörren!



Dagen har i sin tur flytit på riktigt bra. Hade ett litet möte med en kollega så både jag och Karin blev en aningen klarare i våra huvuden. Och jag är riktigt glad för Karins skull dessutom!
Och att eftermiddagen blev ett enda gott skratt gör bara arbetsdagen mycket roligare. Jag har då härliga kollegor!

Efter jobbet blev det pizza med Meja, Ninja och mormor. Maken for till Stockholm för lite trevligheter med sina vänner. Dessutom stannade vi till och köpte lite godis till tjejerna på Stens Choklad.
Nu sover tjejerna sen ett bra tag tillbaka. Så nu är jag solo.

Har hunnit med att vattna trädgårdsblommorna. De var väldigt uttorkade och krävde flera liter vatten. Så tyvärr har jag väl orsakt regn till imorn då. Ber om ursäkt till er om bor i min närhet. Jag - vattna blommorna ute = regn dagen efter. Typ!

Men nu ska jag krypa ner i soffan. Och där tänker jag somna tills maken kommer hem och försöker lyfta in mig i sovrummet, men jag då vaknar och ser alldeles förskräckt ut. Lagom mysigt att vakna så mitt i natten!

Nu tar jag i alla fall kväll!

Kommentera här: