En "sjuk" Ninja!

Ninja vaknade strax vid 03.00 och kräktes. Men mycket ledsen Ninja lugnade ner sig i vår säng. 03.30 blev det dags igen. 

Sen va hon vaken med pappan och tittade på Nicke Nyfiken, tills hon somnade 05.00. Och sen sov hon till 08.30 (!!)

Då var det full fart på henne. Precis som om inget hade hänt under natten. Och hon tjatade väldans om frukost eftersom Vilja och Meja åt. 
Så maken, som blev hemma på förmiddagen då jag behövde jobba, valde att riskera och hon fick en smörgås och en flaska äppeljuice. 

Jag kilade till jobbet. Hade sms-kontakt med maken under förmiddagen. Han själv började känna sig mindre kry. Slö, hängig och så vidare.
Så vi bestämde att jag skulle vabba under eftermiddagen och morgondagen, för att mannen inte kunde ta hand om alla tre barnen!

För ja; Vilja och Meja blev hemma från förskolan. För om lillasyster visar minsta lilla tecken på magsjuka. Då ska INGEN gå till förskolan, med risk att dra med sig skit dit!
Tyvärr så kommer Ninjas magsjuka från förskolan då flera av barnen tydligen är hemma på grund av magsjuka. 

Ninja har dessutom ätit både lunch, middag och efterrätt idag, utan att visa några som helst symptom på magsjuka, så blir hon "friskförklarad" 48 timmar efter sista, som då va 03.30 imorse. Så fredag 03.30 har det gått 48 timmar. Men ändå får tjejerna vara hemma även under fredagen också. För vi ska inte dra dit massa smittsamma sjukdomar!

Hur gör ni? Magsjuk syskon. Lämnar ni övriga syskon på förskolan då?

Jag anser att syskon också ska vara hemma. För risken att övriga syskon också redan är smittade. Då får det bryta ut hemma istället för på förskolan!

Som sagt har Ninja inte visat några som helst symptom på att vara sjuk spexar som en tokstolla här hemma! Det glädjer mig!


Älskar dig min lilla lilla tokstolla!!!
1 Anna:

skriven

Nja har oxå 3 tjejer och deb ena är 8 år så henne kan ja tyvärr i te hålla hemma pga skolplikten.. Men dom andra två får snällt vara hemma om någon av dom är sjuka. Det är de ända rätta tycker jag oxå :)
Till något annat...
Ja började läsa din blogg för nåt år sedan :)lämnade en kommentar minns ja där ja fråga om du bodde i thälla för ja kände igen bilder som du la ut på omgivningen! Sen tappade ja bort din blogg :P vet dock inte hur ja hitta den igen :) För ett tag sen kom ja på att vi bor på samma ställe i thälla :) brukar se dig och du har nog sätt mig med :) världen är liten! Haha
Ja tror det är du iaf!!! :P
Trevlig blogg har du iaf, lättsam och ärlig. Det är trevligt! Nu ska ja inte tappa bort den igen :)

Svar: Tack för din kommentar Anna! Förstår helt klart att 8-åringen ska gå till skolan om hon är frisk. Men syskon som går på samma avdelning på förskolan tycker jag ska stanna hemma, precis som du skriver!Kul att du hittat min blogg. Jo, i tisdags firade vi 1 år som boende här i lägenheten. Vore kul om du presenterade dig nästa gång vi går förbi varandra =) Hur små är de andra tjejerna då? Mina är ju 5,4,2 år!
Hoppas du fortsätter att gilla min blogg och mitt innehåll =)
Marie

2 Anna:

skriven

Det ska jag göra :) mina tjejer är 8, 2,5 och 1,5 år. Brukar vara ute o traska med dom och då har ja stött på dig :) Säkert fler gånger men de tog ju som sagt ett tag att fatta att det va din blogg ja läser :)
Ha de så bra!

Kommentera här: