En febrig Meja

Förskolan ringde..Meja hade säckat ihop med feber på soffan. Meja som alltid är aktiv till 100% på förskolan blev tempad. 38.1 grad feber sa personalen. Så jag fick snällt väcka en soovande Ninja för att ta  mig till förskolan.

På förskolan låg Meja kvar nedbäddad i soffan och orkade inte göra mycket enligt dem. Men så fort jag klev in genom dörren skulle hon genast flyga upp ur soffan och klä på sig sina ytterkläder. 

Hemma satte jag henne på köksbänken för att ta tempen på henne. 37.3 hade hon då. Så ingen direkt feber så. 
Hon tog med sig tallriken med bullar och gick ut i vardagsrummet. Så fick de dricka och bulle till mellis framför Disney Junior. Honär ganska pigg jämfört med hur hon såg ut på förskolan. 

Men hostar ganska mycket. Så nu ger jag henne mer medicin än den dagliga dosen medicin hon ska ha. Så får vi hoppas att hon snart är pigg och kry igen!

 

Kommentera här: