Kvällens film

 
Pitch perfekt!

"Beca är tjejen som hellre lyssnar på det som kommer ut ur hennes hörlurar än på sin omgivning. När hon börjar på universitetet har hon svårt att hitta rätt grupptillhörighet. Istället hamnar hon bland ett varierat gäng med både elaka, rara och konstiga tjejer som enbart har sina vackra sångröster gemensamt."

Tror det blir 4de gången jag tittar på denna film. Är något i filmen som får mig att bli glad. Förmodligen sången. Känslan av att få sjunga. Något jag saknar nu i vuxen ålder. Jag saknar skolkören, tjejerna i högstadiet när vi försökte göra ett band (med hemmasydda linnen med massa paljetter på.) Men jag sjunger här hemma. Mer än gärna. Högt och tydligt! Jag älskar att sjunga. Så jag sitter inte tyst till denna film i alla fall!

Har du sett den? Vad tyckte du i så fall?

Kommentera här: