24 timmar semester

Vi lyckades få ihop 24 timmar semester hemifrån! Det har varit riktigt skönt!
Vi hade ställt klockan på 07.00 så vi skulle hinna med att äta frukost innan vi for iväg till Kolmården. Mummi hade frukosten på bordet när vi kom in från husbilen. Smakade riktigt gott!
Efter alla morgonbestyr så kom vi iväg strax innan klockan 08.00. Dock för att hinna tanka och möta upp farmor och farfar!

Sen bar det iväg! Tjejerna verklgien njöt av tiden på Kolmården. Visst var det lite gnäll om trötta ben och så, men inget som faktiskt störde oss!

Vi fick flyt nog smita in på första föreställningen på Delfinshowen, där piraten i entrén sa att det fanns ståplatser, men kan nog nästa tycka vi fick riktigt braiga sittplatser istället! Så ingen kö, bara glida in för våran del idag! Sånt gillade vi massor! Vilja, som tjatade genom hela föreställningen att hon också ska jobba med delfiner när hon blir stor. Hon älskar verkligen djur av alla dess slag!

Tyvärr fick vi stå i strax runt 45 minuter i kön till safarit. Med en trött Ninja tog det hårt på mina axlar och rygg så hon fick sova gott hos farfar tills vi kom in i gondolen. Då vaknade hon och var hur pigg som helst!

Jag är så otroligt tacksam över denna dag! Njutit och verkligen känt lyckorus av att få vara med min älskade familj. utan några som helst måsten! För mig är min familj det finaste jag någonsin kunnat få!

Och jag är otroligt glad och lycklig över att ha så fina svärföräldrar i mitt liv. Likså äldre svärföräldrar. Som alla ställer upp i vått och torrt!

Tusen tack för idag! Detta ska jag leva på länge ♥

Nu har vi landat hemma sedan ett par timmar tillbaka. Tvätten är igång, diskmaskinen är igång och så bakar jag bullar denna kväll också. Allt för att hinna med inför kalaset på lördag!
Tjejerna sov ju tyvärr i bilen på väg hem också, så de är ju inte ett dugg trötta. Så nu sitter de och kollar på Vilddjuren (passande nog efter en dag på zoo) och jag hoppas verkligen att de är trötta snart så vi kan gå och sova!

Vi njuter

Vi rundar av en alldeles perfekt dag!

Fick besök av syster Linn och pojkar. Vädret verkade ljuga så poolen åkte fram och barnen badade en stund!

Jennifer och Alina kom också förbi. Blev kaffe inomhus, då regnet smög sig på. Lycklig Vilja som fick vara med Alina.

Det bjöds på korv med bröd till lunch och vi åt oss mätta!
Linn och pojkarna började röra sig hem igen!
När Jennifer och Alina åkte hem så började vi packa våra väskor! Redo för semester!

Bilen styrde mot Ostra där Mummi och Ukki väntade. Middag, efterrätt och glass för barnen! Så vi checkade helt klart in på stans bästa camping!

Det blev bastu för maken, mig och våra två stora tjejer. Sen dusch innan kvällsmål som bestod av hemmagjord jordgubbskräm! Det kan man äta sig fyrkantig på!

Nu har tjejerna slocknat här i husbilen! Klockan står på 07.00 (tvivlar dock på att vi behöver vänta tills den ringer). Direkt efter frukost så styr vi bilen mot Kolmården!

Vi njuter av vår semester!

Mitt i semestern

Vår första semesterdag blev inte riktigt som vi hade tänkte oss.
Vi mötte upp tjejernas farbror och kusiner på badstranden i Sundbyholm. Där hade vi det riktigt trevligt. I en timme ungefär.

Sen fick Meja nån form av nackspärr bara sådär. Hon fick panik av smärtan och vägrade släppa taget med sin hand om nacken. Så jag Meja fick åka till akuten. Väl på barnakuten tog det lite tid och Meja var utmattad av smärtan. Så hon tog en tupplur på britsen i undersökningsrummet. Överläkaren kom in och förklarade att Meja förmodligen hade fått nackspärr. Så vi kunde åka hem igen!

Kvällen spenderades med grannarna och grill. Mycket god mat kan min man få fram! Kvällen avslutades med att Vilja fick ha kompis sovandes här för första gången. Emma. Något alla nog var uppspelta över. Men nu vet vi att det funkar bra, så det lär säkert bli fler gånger!

Igår gjorde vi ett nytt försök med stranden i Sundbyholm. Det gick bättre. 4 timmar spenderade vi tillsammmans på stranden. Lek, bus och lite god fika. Och tre riktigt glada barn! Aktiva barn ger trötta barn, så hela familjen tog sig en tupplur när vi kom hem sen. Välbehövligt!
När vi sedan vaknade så tog jag en tur till Tuna Park för att handla present till Vilja. Blir nog riktigt bra skulle jag tro!

Vi packade in oss i bilen igen och for ner till Roxnäs för kvällsbad. Fick sällskap av Fredde, Jennifer, Alina, Bosse och Anneli. Männen badade, barnen badade, själv kom jag bara i till knäna. För liten badplats med för mycket folk så jag kände mig tyvärr instängd.

Idag säger SMHI att det ska regna och åska här hemma. Än så länge skiner solen genom de tunna molnen. Syster Linn och pojkarna kommer hit. Elias ville bada poolen, men det får vi se om vi får fram om nu vädret ska bli dåligt!

Till eftermiddagen packar vi oss iväg för övernattning hos Mummi och Ukki! Imorgon är det utflykt till Kolmården som gäller!