Mitt i semestern

Vår första semesterdag blev inte riktigt som vi hade tänkte oss.
Vi mötte upp tjejernas farbror och kusiner på badstranden i Sundbyholm. Där hade vi det riktigt trevligt. I en timme ungefär.

 
Sen fick Meja nån form av nackspärr bara sådär. Hon fick panik av smärtan och vägrade släppa taget med sin hand om nacken. Så jag Meja fick åka till akuten. Väl på barnakuten tog det lite tid och Meja var utmattad av smärtan. Så hon tog en tupplur på britsen i undersökningsrummet. Överläkaren kom in och förklarade att Meja förmodligen hade fått nackspärr. Så vi kunde åka hem igen!

 
Kvällen spenderades med grannarna och grill. Mycket god mat kan min man få fram! Kvällen avslutades med att Vilja fick ha kompis sovandes här för första gången. Emma. Något alla nog var uppspelta över. Men nu vet vi att det funkar bra, så det lär säkert bli fler gånger!

Igår gjorde vi ett nytt försök med stranden i Sundbyholm. Det gick bättre. 4 timmar spenderade vi tillsammmans på stranden. Lek, bus och lite god fika. Och tre riktigt glada barn! Aktiva barn ger trötta barn, så hela familjen tog sig en tupplur när vi kom hem sen. Välbehövligt!
När vi sedan vaknade så tog jag en tur till Tuna Park för att handla present till Vilja. Blir nog riktigt bra skulle jag tro! 

Vi packade in oss i bilen igen och for ner till Roxnäs för kvällsbad. Fick sällskap av Fredde, Jennifer, Alina, Bosse och Anneli. Männen badade, barnen badade, själv kom jag bara i till knäna. För liten badplats med för mycket folk så jag kände mig tyvärr instängd. 

Idag säger SMHI att det ska regna och åska här hemma. Än så länge skiner solen genom de tunna molnen. Syster Linn och pojkarna kommer hit. Elias ville bada poolen, men det får vi se om vi får fram om nu vädret ska bli dåligt!

Till eftermiddagen packar vi oss iväg för övernattning hos Mummi och Ukki! Imorgon är det utflykt till Kolmården som gäller!

 
Älskade semestertjejer! Som jag älskar er! ♥♥♥

Kommentera här: