Ett hem i kaos, men sen blir det bra

Idag har vi full kaos här hemma. Men det blir bra tillslut. Intalar jag mig i alla fall =)

Vilja och Meja delar återigen rum. Våningsängen fick flytta upp från förrådet och in i Ninjas gamla rum. Där bor de nu. Ninja fick flytta tillbaka till Mejas rum, där hon en gång började bo när vi flyttade hit. Jag och maken flyttade in i Viljas rum. Ska bli skönt att äntligen ha ett sovrum igen faktiskt.
Det har funkat bra att ha sängen i vardagsrummet, men är jag trött och Rickard har vänner över så känns det bra dumt att gå och lägga sig så "öppet" så att säga. Nu kan jag återigen stänga in mig innan vänner har gått hem! 

Men hörnan i vardagsrummet får bli kvar. Vardagsrummet blir så stort annars. Så en läshörna har jag skaffat mig istället. Nu bara möblerad provisoriskt med hjälp av mammas möbler.

 
Men när vi hittar något som passar oss så får hon tillbaka dem och vi kan få till vårt hörn!
Behöver dock snarast till IKEA för inköp av diverse småplock till alla rum här hemma känns det som. Sen ska jag ta mig en dejt med Mr Grey igen. Då försvinner jag ju i ett par dagar! Lika så bäst att ha allt klart då!

Hur som så fortsätter vi här hemma i kaoset en stund till innan allt är färdigt! Men nu ser tjejerna fram emot att få sova. Speciellt Vilja och Meja!

Ni får fler bilder när vårt hemma börjar bli mer i ordning! 

Kommentera här: