Förmiddagsfika och lunchshopping

Vi fick besök av Linda, Melwin och Elina på förmiddagen. Linda hade med sig massa fika och jag fick stå för kaffe. Vilket jag glädjeligen gör! Barnen lekte som allra bäst och bra tillsammans. Alla 5, så vi kunde gott och väl sitta lugnt i köket och snacka en massa skit!

Till lunch rundade vi av och åkte till Ica Maxi. Där tog vi oss en korv-med-bröd-lunch tillsammans. Barnen satt fint och åt innan det var dags att gå in och handla. Frysta grönsaker och mjölk stod som viktigast på min inköpslista. Annars överlever jag inte dagens middag! Även nya tandborstar och tandkräm fick följa med hem!

När vi parkerade bilen hemma igen åkte Linda, Melwin och Elina vidare hem till sig. Tjejerna stötte ihop med morbror Patte och följde med honom hem. Är så glad att tjejerna tycker om sin morbror så mycket. Så jag fick en kopp kaffe när jag varit hemma och lämnat mina varor. Alldeles lagom helt enkelt! Vilja var i sjunde himlen som fick gosa och leka så mycket med Totte också. 

Nu är tjejerna ute och cyklar. Fort går det också! Snart dags att börja med dagens middag. Kasslerlåda och bulgur. Bjuder mamma på middag också, som alla andra måndagar. Känns bra att kunna ge tillbaka något, efter allt hon gör för oss! 
Sen blir det ner till öppna verksamheten här på gården och spela lite pingis med min bror, medan barnen leker med sin kusin och ritar på stora whiteboarden!

Så det blir helt enkelt en riktigt bra måndag för oss tjejer!

Kommentera här: