En gräsänkas dagbok del 6

Vi är glada men saknar pappan i hemmet.
Tur att tiden som gräsänka snart är slut för denna gång och att det dröjer tills nästa gång. I alla fall för några månader.

 
Tog in tjejerna ganska tidigt idag. Alla tre har varit riktigt trotsiga på alla sina egna vis. Det blev film och godis i soffan. Fast för tjejernas del blev det ju mest lek och godiskastning på varandra. Men jag gillade Askungen i vilket fall som helst. Efter flera tillsägelser om att de ska lugna ner sig så fick de hoppa i badet. För att de inte skulle somna i soffan. Badet varade dock bara i 10 minuter, och jag har fått en insjö i mitt badrum. Men jag orkar faktiskt inte ta tag i det just nu. Ninja blev riktigt arg för att hon var tvungen att gå upp så hon skrek sig till sömns i sin säng. Vilja och Meja somnade ganska fort de också. Redan klockan 18.30. Jag som tycker det är för tidigt att gå och lägga sig innan 19.

Vet inte vad som har flugit i dem idag, men det kanske saknar sin pappa och tar ut allt på mig. Jag vet inte. Men snart är pappan hemma och då hoppas jag att de är lite lugnare!

Själv dök jag ner i soffan. Polisskolan 4 på tv. Min favorit filmserie när jag var liten. Så det är alltid lika kul att se filmerna med jämna mellanrum.
Fast filmen tog slut ganska fort. Så nötade jag flera, flera liv på Farm Heros också. Klarade i och för sig ganska många banor under den tiden också.
Nu är jag dock trött. Så jag ska bädda ner mig i sängen som är tom eftersom Ninja fick för sig att äntligen somna i sin egna säng. Men jag funderar på att lyfta över henne till mig. För det där med stor tom säng är ju verkligen ingenting för mig.

 


Men jag känner mig ändå elak. Vi som kämpar med att hon ska somna och sova hela natten i sin säng. Men funderar nog på ett undantag.. För denna natt! För i morgonkväll får jag äntligen krypa ner i sängen med min make ♥

Kommentera här: