God morgon tisdag!

Här hemma blev jag väckt tidigt. Inte utav barnen, men av maken som gjort kaffe och ville ha sällskap vid frukostbordet.
Han har påbörjat en "kickstart" med jobbet med kost och träning, så det är en del att tänka på för hans del i 8 veckor framöver. Jag försöker stötta honom så gott jag bara kan. Och det får jag göra genom att hjälpa till att fixa matlådor till jobbet!

Meja och Ninja kom upp tidigt också idag. Kvart över sex kom de upp och nu sitter de och leker med pärlorna. Vilja satte sig precis och tittade på Barnkanalen.

Idag är det förskolan och skola/fritids för tjejerna idag mellan 8-15. Själv ska jag vara iväg mellan 10-14, fast jag hellre hade velat ligga kvar i sängen och kurerat mig. Har mina aningar om att jag började "träna" för tidigt och att min förkylning inte var över, så nu kom den tillbaka med en väldans kraft. Men bara att bita ihop. Jag får ju vara ledig på torsdag, och alla barn är på förskola och skola mellan 8-12.15! Då kan jag vila upp mig!
Så det blir tyvärr ingen veckans utmaning för mig denna vecka. Men jag sparar det till nästa vecka, då plankan 3x60 sekunder ska göras varje dag i 7 dagar!

Nu ska jag packa Viljas väska. Hon fick mjölk över tröjan igår så hon blev tvungen att byta. Så fylla på med nya ombyteskläder till väskan och så stoppa ner frukten. Äppelbitar! Igår hade hon med sig vindruvor, då var det två kompisar som inte hade med sig frukt, så Vilja bjöd med sig och var jätte stolt över sig själv! Underbara tjej!

Hoppas att ni får en trevlig tisdag idag kära läsare! Vi hörs!

Kommentera här: