Skepp och hoj en sista gång

Igår blev det nästan en hel dag på vattnet.
Först hade min enhet ett APT (arbetsplatsträff) ombord på S:t Olof, med avstigning en stund vid Ekbacken för lite tipspromenad och lekar. Det var riktigt roligt. Sen tog vi en tur på vattnet och bara hade det trevligt!

Sen var det en bokad tur. En rundtur på två timmar. På ditvägen fick jag chansen att prova köra båten. Har tidigare varit lite feg, men det kan vara bra att veta hur jag ska hantera båten ifall det händer skepparen något. Men nu ska det ju absolut inte hända något. Men ändå. Det var faktiskt lite spännande att köra.

 
Rundturen fick inte något vidare väder tyvärr. Regnet kom när vi lade ut från Rothoffsparken och slutade lagom till att vi hade lämnat av passagerarna och var på väg hem till Torshälla igen. Tråkigt nog.

Sen satt vi i båten vid Kofältet. Det kom mera regn och vi var nästan säkra på att det skulle regna hela kvällen. Men det sprack upp och 5 tappra passagerare följde med på årets sista bäversafari. Och inte heller denna gång gick vi hem utan att ha sett en bäver. Även om det var väldigt dålig aktivitet på dem igår, så var det ändå ett par stycken, eller möjligtvis samma.
Skymningen kom snabbt och vi tog oss hem igen. Passagerarna tackade så gott för turen och vi kunde åka in i kanalen och lägga till.

Kan lova er att jag var både trött och frusen när jag kom hem. Arbetsdagen igår blev 6:45-22.00, och då var jag ute på vattnet mellan 13.30 och 21.30.
Nu är jag ju uppe igen och ska ta den sista turen med S:t Olof för i år. I alla fall med passagerare. Sen är det dags att ta upp båten nästa vecka. Så vi säger Skepp och hoj en sista gång!

Kommentera här: