Playdate, kalas och nya klänningar

Idag har vi haft oss en riktigt bra onsdag. En såndär mitt i veckan dag. Och årets näst sista dag!

Den började med en playdate hemma hos Sanna och Milton. Det var lek och fika för barnens del och en stunds sittande i lugn och ro i soffan och bara prata om allt och ingenting. Helt klart sån tid jag behövde. Det har varit en hel del den senaste tiden så detta gjorde mig gott!

Sen for vi hem och åt lunch. Bytte kläder till kalas-kläder och åkte iväg på kalas hos Mummi. Älskade Mummi fyller 71 år idag och der firades med fika och en liten present! Tjejerna hann dessutom leka lite med sina kusiner en stund där också. Något som de gillade väldigt mycket! Fikat smakade alldeles för gott som vanligt och vi åkte hem väldigt belåtna!

Jag och mamma tog oss till Ica Maxi och handlade till nyårsmaten. Vi får hem mamma, min syster Linn med familj och så en vän från Arboga och hans två barn. Det ska bli riktigt trevligt i morgon!
Hittade klänningar ill de två stora tjejerna så efter dagens middag åkte jag till Tuna Park och hittade en klänning till NInja också. Vita strumpbyxor fick följa med hem och en varsin kofta.

 
De testade sina nya klänningar och visade upp sig för sin pappa. De poserade lagom fint när jag sa att jag ville ta ett kort och skicka till mormorn. De är för härliga mina små tjejer!

Jag läste ett kapitel ur boken, som vi lånade från biblioteket, så somnade alla tre riktigt gott. De var nog bra trötta efter en riktigt härlig dag! Får se hur länge de sover imorgon. Jag passade på att köra igång en omgång tvätt till. Den är nu hängd och inkastad i torktumlaren så den är lagom torr i morgonbitti när jag kliver upp. Helt perfekt!

Nu ska jag göra maken sällskap i soffan. Kan hända att jag somnar där också, så mycket som jag gäspar mina käkar ur led!
Ha en fortsatt fin kväll kära ni!
 

Kommentera här: