Inför den blivande 7åringens dag!

 
Tänk att hon fyller 7 år på söndag. Det firas ju självklart med kalas hela lördagen lång! Klasskamrater, kompisar och släkten. Vi är verkligen lyckligt lottade med så sort socialt nätverk.

Så jag har börjat lite smått med allt runt om. Fixat godispåsar, beställt hem kalasdukning och dekorationer från Barnkalaset.se så det hoppas jag på leverans av idag eller imorgon. Har köpt tårtljus och saft.

Idag är planen att Mummi ska baka bullar inför kalaset, så det får vi hämta senare idag och frysa in här hemma tills på lördag. Jag och tjejerna ska hem till syster/moster Linn och vara behjälpliga med att baka kakor. Mördegskakor och brysselkex.
Det gäller att tänka till lite då Viljas ena klasskompis är allergisk mot ägg och nötter. Men det ska nog bli ett bra fika bord ändå.

Sen måste jag och maken komma på vad vi ska köpa till henne också. Hon är ju så tacksam för allt och hon önskar sig inte riktigt något jätte speciellt sådär. Så det får bli en eftermiddag/kväll på vift utan barn imorgon kanske för att försöka komma på något. Tänk att det blir svårare och svårare för varje år de fyller. Har ni några tips på present till en 7årig tjej?

Jag har dessutom precis fixat med tidningsannonsen också. Så på lördag är fröken med i tidningen under Grattis. Ska bara komma ihåg att köpa tidningen själv då vi faktiskt slutat prenumererat på den.

Älskar verkligen att fixa inför tjejernas kalas, även om jag är lite besviken på mig själv då gipset sätter lite stopp för mig själv att göra. Men så härligt att jag har folk runt om mig som hjälper till!!

 
 

Kommentera här: