Ny vecka

Sista semesterveckan har börjat för mig och tjejerna. Maken har redan åkt till jobbet och tjejerna verkar ta sovmorgon. Så just nu njuter jag av tystnaden här i köket med en kopp kaffe.

Solen skiner ute, men det är väldigt blött på gräsmattan och asfalten. Träden vajar av vinden och termometern visar 14.2 grader. Inte direkt jätte varmt så vi får se vad det blir för väder idag.

Dagens plan är att leta födelsedagsklänning till Vilja. De andra två vill säkert också ha nya klänningar att ha på kalaset, så vi får väl se vad vi hittar. Panduro ska besökas för att fixa lite inför kalaset.

Mamma är också ledig denna vecka så jag får lite hjälp med tjejerna. Även om nu Vilja och Meja har skött sig riktigt bra så är det ändå svårt att ha koll på vart alla tre sätter sina fötter när jag bara har en hand att hålla i någon med. Vilket då blir Ninja. Men det är skönt att mammas två händer ställer upp också!

Nu ska jag fortsätta njuta av mitt kaffe innan tjejerna kommer upp och alla morgonrutiner startar!
Ha en fin måndag kära läsare!

 
 
 

Kommentera här: