Sista dagen på förskolan och semestern börjar

Idag var Mejas sista dag på förskolan. 4½ år har hon gått där. Pedagoger och små vänner lämnas bakom och hon går vidare till skolvärlden. Som tur är får hon ju med sig 4 vänner från sin avdelning till samma klass. Det är jag glad för! Ja, inte ett öga var torrt när jag kramade pedagogerna hejdå. Presenter från Meja överlämnades. Meja var mycket stolt över hennes kreativitet. 

Jag är glad att jag i alla fall får hänga kvar på förskolan i två år till med Ninja. För hon är ju trots allt min lilla bebis en stund till. Så vi träffar ju pedagogerna till hösten igen!

Men nu har tjejerna gått på semester. 4½ vecka lång semester ska vi ha tillsammans. Maken gör oss sällskap från och med torsdageftermiddag (dock åker han iväg fredag till lördag). Första familjesemestern på 3 år. Som jag har längtat. Enda sen i mars, då jag bestämde mig för att faktiskt ta semester i år.

Och eftersom tjejerna hämtades tidigare så valde de även mellanmål för dagen. Smoothie, jordgubbar och vattenmelon. Brorsonen Max kom också över och åt lite mellanmål. Nu leker de så härligt tillsammans, men snart får jag skicka ut dem då de som byter vårt tak åker hem för dagen och vi kan utnyttja vår uteplats igen.

Ikväll blir det speedway för tjejernas del med sin pappa och jag tar tag i det sista arbetspasset på kvällen som behovsanställd. Nästa kvällspass blir som fast anställd! Jag klagar inte!
Ha en fortsatt trevlig tisdag kära läsare!

 
1 Louise:

skriven

Härligt med sommarlov! Vilken gullig tjej du har! :)

Svar: Tack så jätte mycket :)
Marie

Kommentera här: