Måla, måla och måla lite till

Just nu är jag inne i en målar-period. Allt jag kan ska målas. Typ!

Har gjort, precis som säkert hälften av befolkningen målat pallen från Ikea. Den blev ju självklart vit för att passa in i hela lägenheten. Grundade och målade två varv med vit färg. Snövit som färgen heter.
Blev jätte bra tycker jag!

 
Nu står jag i valet och kvalet att måla gunghästen. Gunghästen är Viljas 1års present från sin mormor. Den är en fin inredningsdetalj så jag vill ju inte göra mig av med den. Så den står fint i vardagsrummet. Därför skulle jag vilja ha den vit. Men samtidigt så känns det ju sådär och måla en present..

 
Tankar om det från er läsare?

Jag vet i alla fall att jag ska måla träsoffan vit. Den ska ruggas upp med sandpapper så jag kan grunda den sen. Vi köpte träsoffan när vi skulle flytta till denna lägenhet, sen har den bara blivit stående här hemma utan att vi gjort något. Men nu känner jag att jag har lite mer ork till att hålla på här hemma. Så då är det dags för soffan att bli målad.

 
Ska dessutom måla om mammas pedistal som hon har i sitt kök. Även det har jag dragit mig för, men nu måste jag ta itu med allt som jag har liggandes. Det är ju faktiskt väldigt roligt att hålla på och måla och fixa.

Men åter till gunghästan. Tankar på det? Jag börjar med soffan så jag och ni får lite betänketid en stund =)
1 Linn:

skriven

Måla på! Du kommer tröttna på den om den är träfärgad och då vill du inte ha den i alla fall. Tror inte mamma blir ledsen för det :)

Svar: Tack! Ska i alla fall dubbelkolla med mamma innan jag gör något :)
Marie

Kommentera här: