Lite utflykt såhär en fredag

Tjejerna har ju varit instängda här hemma sedan måndag lunch på grund av förkylningar. Vi har inte velat något annat än att barnen ska bli friska innan de är ute och leker igen. Så inomhus har de fått varit. De har gått både oss och sig själva på nerverna och idag när vi vaknade så var de fulla av energi.

Ninja dansade breakdance i vardagsrummet till youtube-klipp och Vilja och Meja försökte härma henne så gott de kunde. Men till slut tyckte jag att vårt vardagsrum blev alldeles för litet för deras energi. Så på med varma kläder och så ut!

 
Vi tog oss upp till Husberget här i Torshälla för att se och läsa om hur det var förr. Jag läste dock inte så mycket utan njöt mest av utsikten och barnens nöjda skratt och spring i benen.

Sen tog vi oss vidare till Nybyborgen. Även där var maken mer intresserad av att faktiskt läsa om borgen medan jag och barnen sprang runt och tittade på utsikten. Den är ju ganska så vacker där uppe.

 
Så det blir helt klart flera utflykter dit. Med lite fika och ett kanske soligare väder. Dessutom kanske jag ska ta och läsa på lite mer om historen och platserna så jag kan berätta mer för barnen.

Nu laddar vi för en helg med kalas och alla dess förberedelser! Hoppas ni får en härlig fredagskväll!
 

Kommentera här: