Hej söndag!

Tar mig just nu en kopp kaffe i köket medan barnen bråkar i vardagsrummet. Efter sjuttielva gånger så orkar jag inte säga till dem längre. Nu får de faktiskt göra upp själva. De brukar dessutom vara snabbare på att bli sams när jag inte lägger mig i. Så jag tänker fortsätta njuta av mitt kaffe med tända ljus och den fina blomman jag fick av mamma i fredags!

 
Idag är det hockeyträning för Vilja. Maken är iväg och bygger pooldäck så jag är ensam med tjejerna. Men det ska nog gå hur bra som helst ändå. Vilja börjar dessutom få in knepen med att sätta på sig alla skydd så hon behöver inte så jätte mycket hjälp. Knyta skridskor och knäppa fast gallret bak på hjälmen ungefär! Hon är så duktig. Dock är träningen mitt över lunchen idag. 11.40-12.50 så det blir sen lunch för våran del så snart ska tjejerna få ett förmiddagsmål här hemma så de står sig lite extra. Så lunchen blir sen och det resulterar att middagen också blir sen. Ibland måste man!

Blir eftermiddagsjobb för mig idag. Det passar ju ganska bra i vårat pusslande här hemma med barnen. Nog för att barnen kan följa med mig till jobbet, så är det skönast att kunna göra det själv.

Sen ska vi hinna handla också. Meja behöver nya gummistövlar och nästa veckas mat behöver hem. Men det ska vi självklart också hinna. Känner mig faktiskt sådär lagom effektiv idag. Tvättmaskin nummer två är igång och vårt sovrum har fått besök av dammsugaren nu på morgonen. Det gäller bara att vara positiv. Då går allt lite lättare!

Ha en fin söndag kära läsare!

 

Kommentera här: