Föräldramöte på Ninjas förskola

Jag är hemkommen från ett föräldramöte på Ninjas förskola. Där bjöds det på information om den kommande flytten för Ninjas modul. Modulen lämnar skolans lokaler och flyttas ner till Staren 2, den tillfälliga förskolan vid förskolan Staren här i Torshälla.

Tidigare har förskolan haft namnet Staren 2, men barnen på vår modul fick vara med och bestämma namnet på förskolan. Så från och med då får den nu heta Lilla Villekulla. För avdelningarna Kappsäcken och Hoppetossa kommer fortfarande att heta just så.

Jag är jätte tacksam över att barnen får vara så delaktiga i denna flytt. De ser fram emot det väldigt positivt och Ninja har redan tjatat om att hon vill flytta dit och att jag redan nu ska lämna henne där. Men flytten sker, preliminärt den 4 juli. Så startar verksamheten upp vecka 32, när de flesta barnen kommer tillbaka från sin sommarledighet.

Samtidigt så ska de ändå byggas upp en ny verksamhet. Nya scheman för personalen och nya rutiner. Jag ser denna flytt med enkla ögon, eller hur jag nu ska se det.
Jag är bara tacksam över att Ninja får följa med just sina vänner på avdelningen (och andra avdelningen) och det viktigaste är ju just hennes personal.
Sen får allt runt om lösa sig för var stund som går. Man kan inte ha en ny verksamhet igång innan den ens har kommit igång. Frågor och funderingar får man självklart ha, men man ska nog inte räkna med att personalen har alla svaren. Och det är jag helt införstådd med.

Kaffe och nybakad kaka bjöds det också på under tiden vi föräldrar fick säga vårt också.


Det smakade riktigt gott! Sen att få smyga runt på avdelningen och kika på allt som barnen gör om dagarna är också ganska skönt. Då hämtningar kan vara ganska stressiga vissa dagar. Så får kika på dokumentation över barnens dagar på förskolan utan att jag har en viss Ninja hängandes i mitt ben.

Men den var en trevlig kväll på förskolan och jag ser fram emot den kommande flytten och det vet jag att Ninja också gör. Tillsammans med personalen som är väldigt positiv till denna flytt!

Imorgon tar vi dessutom sovmorgon, så lämning 7:30 känns skönt det också! Vardagslyx tror jag det kallas!
 
1 Anonym:

skriven

Hej Marie! Vi var i kontakt innan jul angående att jag ville intervjua dig och din man för min doktorsavhandling i statsvetenskap. Av olika skäl har intervjustudien blivit försenad, men nu undrar jag om ni fortfarande skulle vara intresserade av att medverka? Jag finns i så fall på [email protected]
Hälsningar
Pernilla Tunberger

Kommentera här: