En himmelsk jordgubbstårta

I evigheter, nåväl i ett år ungefär, så har den himmelska jordgubbstårtan visat sig i diverse flöden i mina sociala medier. Men någon direkt tårt-bakare är jag absolut inte.

Men så satt vi hemma och diskuterade tårtor under frukosten (för jag åkte hem till födelsedagsbarnet och familjen och åt en god frukost). För vi borde ju då haft en tårta till eftermiddagen tyckte vi. Kalas för Vilja blir till helgen för vännerna (och skoltjejerna helgen efter..)

Så googlade jag faktiskt fram ett recept på den himmelska jordgubbstårtan. Tänkte att jag kunde ge den ett försök i alla fall. Receptet jag använde kom från Fridas bakblogg - inlägg Himmelsk Jordgubbstårta

 
Inte blev det så himmelskt fin, men jag vet faktiskt inte om jag ätit någon mer himmelsk tårta än just den. Vilja bad om en till bit efter första så hon gav den också tummen upp! Men tårtan var ju så stor för oss 5 så resten står i kylen och får gotta sig tills imorgon.

Men denna tårta kommer jag helt klart att göra fler gånger. Mums!
 

Kommentera här: