Vardagslyx

För vissa är det dags att tänka på helg. För min del väntas arbete och min helg är just nu.
Idag var jag dock in på jobbet en stund på morgonen för möte. Tjejerna var då lämnade på fritids och förskola under Viljas skoltider, för att jag skulle slippa springa fram och tillbaka.

Jag unnade mig en förmiddagsfika på Tuna Park med Ellinor. Vi passade på att köpa bebiskläder till lilla baby K. Det vet helt klart väldigt länge sen jag köpte bebiskläder i storlek 56. Så nu får vi vänta och se.

Klockan 13.00 slutade Vilja och jag hämtade hem mina tjejer. Vi stannade till på Hemköp och köpte mellis. Vi lyxade till det med varm nyponsoppa, vaniljglass och mandelbeskvier. Det tyckte jag passade riktigt gott denna fina fredag.


Tjejerna har varit ute en stund och lekt i snön. Det är ju inte alls ofta de hinner ut efter skolan på vardagarna då vi kommer hem när det är mörkt och middag ska fixas, ätas och så vidare. Så nu var de ute en timme. Lagom rosiga om kinderna nu när de kom in. Så härligt att se dem leka så gott utanför köksfönstret!

Nu väntar vi hem maken. Han slutar i och för sig om en timme. Då blir det en vända till på Tuna Park så tjejerna får vara med och bestämma lite av kläder som ska inhandlas till dem. Bara att inse att tjejerna växer upp och får egna viljor (även om min egna Vilja växer och blir stor.)
Även present måste inhandlas då Ninja ska på kalas på söndag för sin kompis Nova.

Kvällen spenderar vi  i ishallen på A-laget har hemmamatch! Så länge familjen får vara tillsammans så spelar det ingen roll vad vi gör. Tidig kväll blir det tyvärr då klockan ringer alldeles för tidigt i morgon!

Önskar er en trevlig fredagseftermiddag och kväll!
 

Kommentera här: