Hej förkylning!

Efter 8 arbetsdagar i rad ville jag fira min tvådagars ledighet. Men när helgen knackade på gjorde även förkylningen det. Lagom när jag slappnade av.

Först var det halsen som bökade. Men den känns riktigt bra nu igen. Men näsan.. Den är alldels tjock i stället. Dessutom vill jag ju inte använda nässpray heller, då jag bara tycker det blir sämre i några dagar innan det bli bättre.

Så idag gick jag upp i vanlig tid. Lämnade tjejerna på förskolan och fritids, körde maken till jobbet och så passade jag på att köra ner mamma till jobbet också då det är isgata därute.
Sen stupade jag ner i sängen. Men jag kunde inte somna om. Så jag låg och vred och vände mig i sängen en timme. Då blev jag hungrig.


Så det fick bli ett glas oboy, två toast och ett glas c-vitamin framför några avsnitt av New Girl på Netflix. Vid elva somnade jag faktiskt en stund. Men vaknade lagom 45 minuter senare.
Nu ska jag ta och göra mig människa igen. En dusch och sen ta hand om disk och tvätt. Mer än så gör jag nog inte. Jo, hämtar hem tjejerna för skolan och förskolan förstås!
Får hoppas att min lediga dag i morgon är lite bättre för mitt mående i alla fall!
 

Kommentera här: