En sån där bra dag!

Jag startade förmiddagen med att klippa gräsmattan idag. Den hade växt sig väldigt hög, med tanke på att vi gödde den för en vecka sen. Några få skavanker på gräsmattan har vi, men den har och andra sidan aldrig varit så fin heller! Tjejerna passade på att leka ute i solen.

Sen började Ninja fråga efter lunch. Och så ville de ha pannkakor till lunch. Så en prmenad ner till affären för att handla. Efter lunchen svängde jag förbi jobbet. Dessa helger är lite för lugna på jobbet för att ens ta sig dit egentligen, men det är ju tyvärr ett måste.

En promenad till skolgården så tjejerna fick leka lite där också. Och så en sväng in på förskolan för att leka. Vilja och Meja ville gärna visa upp allt de kunde göra på klätterställningen också. Så stolta så..


Vi gick hem och åt lite fika till mellis. Bullar och festis. Men sen ville tjejerna varva ner lite och lade sig i soffan och tittade tv. Själv fick jag också lägga mig en stund med foten i högläge då jag förmodligen gjort illa hälsenan lite väl hårt. Men det går över..

Maken började sen förbereda för middag, då grillen skulle tändas. Då gick tjejerna ut igen. Jag tyckte dock det var för varmt ute så jag höll mig inomhus. Inte för att vi ska klaga på den härliga värmen vi fått tillbaka,

Efter middagen gjorde vi oss i ordning och åkte till stranden för kvällsdopp för tjejerna. I närmre 1½ timme badade dem. Tänk att barn har så lätt för att leka med andra barn bara sådär. Liksom helt plötsligt så lekte tjejerna tjuv och polis med två andra barn på stranden. Sånt gillar jag..


Vi rundade av med att åka hem till Mummi och Ukki och tog en glass.
Nu är vi ju hemma igen och tjejerna rundar av denna kväll. Blev lite väl sent idag kan jag tycka. Men de somnar nog snabbt. Säkert lika så jag. Så jag önskar er en fortsatt trevlig kväll kära läsare!
 

Kommentera här: