Förberedande för påskfirande

Välkommen påskafton.

Vi är mitt uppe i förberedelserna inför påskfirandet som ska vara hemma hos oss. I skrivande stund passar jag på att koka äggen och dricka kaffe framför datorn.

Igår var vi hemma hos Mummi och Ukki och åt lunch och fikade. Så himla mysigt och trevligt. De bjöd på grillade hamburgare till lunch och våfflor till efterrätt. För det var ju trots allt våffeldagen igår. Sen åkte jag och Mummi till Ica Maxi och handlade. Där passade vi på att köpa en liten påsktårta så det fick bli lite eftermiddagskaffe innan vi sen åkte hem. Och medan vi var iväg så plockade tjejerna påskriset med sin pappa och Ukki. Så när vi kom hem sen fick de pynta sin lilla bukett ris som skulle vara i deras rum!


Nu står den så fint på hyllan med alla tjejernas barbiegrejer. Lagom rosa och fint! Nöjda blev de också. Lite som att klä julgranen till jul!
Jag pyntade den stora buketten som står på golvet i vardagsrummet. Men den har jag ingen bild på faktiskt.

Vi har dukat fram godis i de finaste skålarna vi har. De står lite utspridda och jag är lagom stolt över att tjejerna inte går och äter godis hela tiden. Så det får vara fint en stund till!


Vid lunch kommer min familj. Min lillesyster och min storebror med familjer. Mamma och mormor. Syster Linn med familj kommer tyvärr inte då magsjukan är där och hälsar på. Krya på er ♥
Men totalt blir det 8 vuxna och 8 barn. God lunch, som förnärvarande fyller upp hela vår kyl, och trevligt sällskap denna påskafton!

Jag önskar er alla en trevlig påskafton och Glad Påsk!
 
1 Anni:

skriven

Vi ses sen 💛

Svar: Det gör vi ❤️
Marie

Kommentera här: