Påskhelgen är förbi

Men ännu doftar påskliljorna som står i vaser i både kök och vardagsrum. Försöker känna doften av våren, för idag känns det inte riktigt som om den är här. När det vräker ner regn utanför.

Kan summera min påskhelg som alldeles underbar. Kroppen mår bra, huvudet mår bra och hjärtat mår bra. Det har verkligen varit behövligt för en stressad och alldeles tom jag. Okej, allt går inte över direkt. Men jag tar hand om mig, sakta men säkert!

Påskdagen blev alldeles härlig med familjen. Började självklart med hockeyträning för alla tre tjejer. Vilja var med på tjejernas träning och gick sedan direkt ut på is med hennes lag också. Att träna ishockey 2 timmar och 10 minuter är bra gjort!
Vi överraskade sedan barnen med att gå på bio. Zootropolis. Ninjas första biobesök. Och så här i efterhand så kanske just Zootropolis inte var den bästa film att börja med. Men hon satt fin i min famn efter hon blivit skrämd. Inte lätt att veta alla gånger.


Men alla tre tjejer klarade biobesöket hur bra som helst. Så självklart är det något vi tänker göra fler gånger, när passande filmer kommer. 440 kronor för biljetterna var väl kanske lite väl.. För att sedan lägga på 220 kronor för biomyset, så som läsk och snacks. Men det var helt klart värt det!

Sen for vi iväg och handlade lite fika. Så stannade vi förbi Odlar förskolans utegård för lek och fika. Något som tjejerna älskar!


Tycker verkligen att deras utegård bjuder in till lek. I naturlekområdet kunde både jag och maken vara med och gå balansgång och över en hängbro. Något tjejerna uppskattade att vi deltog i.

Familjen var lagom slut så vi landade i soffan en stund.



Gårdagen var lika härlig den. Jag åkte till jobbet tidigt för att arbeta av det jag hade att göra. Rickard och tjejerna åkte ut till Mummi och Ukki och bytte till sommardäck på Saaben, jag tvekar ännu med mina men får nog ta tag i det snart ändå. För visst vore det skönt att åka utan duggdäck. I och med att de var riktigt fina när vi köpte dem, så de går några år till! Lika så bäst att hålla dem bra!

Hemma igen ställde sig maken och grillade kött och korv till lunch. Vi fick sällskap av min bror och min mamma vid lunchbordet. Tycker sånt är så himla härligt! Tjejerna var dessutom ute precis hela dagen. Så jag förstår att det var tungt för dem att kliva upp imorse. De behövde sin sömn.

Men två dagar på fritids och förskola så tar vi lite påsklov i slutet av veckan. Torsdag och fredag. Tyvärr väntas arbetshelg för min del, men nog ska vi hinna ha lite skoj ändå.

Hoppas att ni läsare har haft er en härlig påsk och att er dag blir bra den också!
 

Kommentera här: