Bland tomtar och troll

Bredvid vägkanten i skogen satt jag och min kollega idag på förmiddagen och pysslade ihop lite tomtar. Hon hade en idé i huvudet som vi sen lyckades ganska bra tillsammans med att få fram. Vi båda är riktigt nöjda med resultatet.


Enbart gjorda av köpta tomteluvor och granris. Enkelt men ändå så fint.

Nu är dessa fyra tomtar utställda på fyra platser i Torshälla. Ena får sitta i båten nedanför Rådhustorget, den andra får sitta i blomkrukan vid Saga Bakfickan (på Storgatan), den tredje får sitta i krukan vid biblioteket Kvarnens entré och sen sista, och faktiskt minsta, får sitta vid entré till Ebelingmuseet.


Förhoppningsvis blir våra medborgare, medarbetare och gäster glada över det lilla vi åstadkommer här i Torshälla.

Kanske skulle jag försöka få till några tomtar till min uteplats också. Nu när jag har fått hem min adventsgran också! Och kanske måste jag få till min eldstad också. Så ljuset lyser upp på vår uteplats under mörkrets timmar! 
 

Kommentera här: