Dagens jobb

Tidigt imorse innan solen ens börjat visa sig var vi igång och jobbade. Arbetsdag 3 av 7 började för min del.
Idag fick jag jobba en sväng med Lotta och plantera två krukor på Storgatan.
Vi lastade på både gran och tall på släpet och åkte ned med traktorn bakom oss. Traktorn hade ena krukan på gafflarna och placerade ut krukorna där vi ville ha dem.

Redan vid klockan 07:15 började trafiken tätas på och bilar fick köa för att komma förbi både oss och ena grävmaskinen som stod och jobbade med sitt. Det dammade bra mycket från stenmjölet som låg på vägen. Sen var trafiken tät till klockan 08:00 ungefär. Då de flesta barnfamiljer kommit sig iväg till skolan.
Vissa bilister blir jag faktiskt rädd för. Att vi står precis vid vägkanten och bilarna ändå kör i 30 km i timmen förbi. Det tycker jag är lite respektlöst. Visst har de rätten att köra i 30 km men bara för den stunden då jag eller mina kollegor uppehåller oss vid vägen så tycker jag att man kan sakta ner lite.

Hur som så blev det dags för frukost för våran del. Redan då började jag känna av halsen. Torr och sträv på något vis. Ont, men inte ont i halsmandlarna ont. Utan mer lite svidande ont. Och det hjälper liksom inte med att dricka mängder heller. Inte just nu i alla fall.

Men efter frukosten så vattnade vid på krukorna lite. Allt för att vattnet ska få granarna och tallarna att frysa fast i jorden så att de blir lite stadigare. Så när solen sen sken så fint passade vi på att ta kort. Enkelt men väldigt snyggt tycker jag att det blev.


Sen rullade dagen på. Men tyvärr är min hals ännu inte bra. Gör fortfarande ont, och är faktiskt ganska obehagligt. Dammet från morgonen var inte alls roligt. Kanske inte alls är så bra att föra en konversation under tiden det dammar så mycket. Fast samtidigt så måste ju vi samtala under tiden vi jobbar. Men jag får väl fortsätta med min vätska så blir det väl bra nån gång!


Nu under eftermiddagen och kvällen har det kommit lite snö här. Kanske är det lite lätt snöskottning och halkbekämpning för min del imorgon. Jaja, arbetsuppgiften får jag ju imorgon när jag kommer till jobbet. Man vet aldrig vad det blir..
 

Kommentera här: