Kaffets dag

Tänk att kaffet har en egen dag. Just idag!

Jag började min kaffedag med en kaffe på sängen. Fast de gör jag ju varje morgon. Tänk sicken bra maken jag har som faktiskt orkar kliva upp tidigt på morgonen och göra kaffe till mig. För det orkar jag knappt själv. Så en kopp varmt kaffe stod och rykte på mitt sängbord när maken tände lampan och jag drog täcket över huvudet.

Lämnade tjejerna i regn och rusk och åkte hem. Åt min frukost, fixade tvätten och slog sedan ner min kropp i soffan framför Netflix med en kopp kaffe. När klockan sen började närma sig halv elva klädde jag på mig för att åka mot IKEA. Då stannade jag till på Amarant och köpte med mig en underbart god Latte.


Så en god latte och riktigt bra musik från Spotify så kunde jag lätt rulla mot Västerås, för att snabbt svänga in på IKEA och köpa värmeljus. Just bara värmeljus. 100 stycken för 17 kronor.Jag tog tre paket. Bör räcka i alla fall oktober ut kanske.

Nu ska jag strax hämta tjejerna. Om en halvtimme. Då blir det en sväng till Tuna Park så Vilja får köpa present till sin klasskompis som har kalas imorgon. Tyvärr kan inte Vilja vara med på hennes kalas, men hon ville så gärna köpa en present ändå. Så jag frågade kompisens mamma om Vilja fick lägga ett paket i väskan i skolan imorgon. Och det fick hon göra. Sen blir det hem och äta mellanmål. Självklart mera kaffe.

Ikväll är det dessutom föräldramöte på förskolan. Där bjuds det säkert på kaffe också.
Helt enkelt en riktigt bra kaffedag känner jag. Tur att det blir flera kaffedagar, utan att det just är kaffets dag!
 

Kommentera här: