April April

April april din dumma sill..

Vi börjar april med en fortsatt sjukskrivning på halvtid för min del. Även maj ut är jag halvtidssjukskriven och sen får jag hoppas att det blir något bättre. Läkartiden på vårdcentralen i fredags gav även en remiss till röntgen på deras drop-in tid. Så där var jag imorse klockan åtta för att provsvaren/bilderna ska hinna hamna hos min läkare innan våran telefontid på fredageftermiddag. Vi tog även nya blodprover för att se över status där också. Även dessa svar får jag på fredag. Nya inflammationshämmande tabletter, då jag blev väldigt illamående av de tidigare. 

Vi fortsätter starten av april med vård av barn. En krasslig Ninja fick ställa in kompisens kalas igår. Lagom när hon satt i bilen på vägen dit. En mycket ledsen Ninja fick vända och åka hem igen. Idag har hon varit hemma, först med maken så jag fick ta mig iväg till röntgen och sen resten av dagen med mig. Imorgon blir hon så klart också hemma och då får hon också börja dagen hemma med sin pappa och jag får åka ner till jobbet fram till klockan 11 då jag slutar och maken kan åka till jobbet. Det bör ju räknas som väldigt jämnställt va? Vi delar bra på vård av barn denna vända.

Sen ska april rulla på bra hoppas. Avslutningar med hockeyn. Både för A-laget, som har sin sista match i kvalet hemma på onsdag. Sen har alla ledare i klubbens alla ungdomslag en match mot Team 02. Sen har tjejerna bara träning på onsdag kvar. Sen är det slut.. Ja, prisutdelning sker vecka 16. Mycket sen, men ändå under april månad. Jag ser ett slut i alla fall!

Men.. Imorgon nalkas som sagt jobb. Så det är dags att tänka på sängen redan nu. Upp väldigt tidigt imorgon, resten av familjen får ju sovmorgon!
 



1 Days by Johanna:

skriven

Här har vi med kört lite vabb. Typsikt när sambon är iväg så vi inte kan dela, annars brukar vi det. Nästa gång ungen är sjuk får han vara hemma :)

Hugo har både napp och välling, blev två i feb. Har funderat på dra ner på vällingen på kvällen, och sedan sluta, för egentligen behöver han inte ha vällingen, han äter så bra på dagen. Så svårt sånt där tycker jag.

skönt du fick bli fortsatt sjukskriven på halvtid.

Kommentera här: