Barmarksträning

Trots att isen knappt hunnit smälta i ishallen så saknar tjejerna redan hockeyn. Och de har tjatat länge nog på att få åka inlines nu, men förra veckan försvann gruset på vår gård och till tjejernas lycka så fick de plocka fram sina inlines och börja åka.


(Nej, Ninjas hjälm satt inte så när hon åkte. Jag ansåg att hon inte behövde ha mössa och tog bort den efter jag tagit kortet. Då satt hjälmen bättre såklart..)
 
Ibland spelar de med klubba och boll, ibland åker de bara fram och tillbaka. Hur som så rör de sig. Barmarksträning så att säga. Kanske är det tidigt att låta dem föra en massa liv ute på gården klockan nio en måndagsmorgon, som egentligen är som en söndagsmorgon. Huvudsaken är att barnen har roligt och är aktiva.

Maken är också iväg på träning. Cykel för hans del dock. Han skulle möta upp några arbetskompisar på jobbet och cykla en sväng. När han kommer hem vet jag inte. Men det gäller ju för honom att träna nu då han ska delta i sitt första cykellopp den 6 maj. Björnlunken. 

Själv sitter jag inne framför datorn och äter ett mellanmål. Kvarg med frysta bär och lite honung. Mycket gott! 
Tvätten är igång och diskmaskinen hörde precis av sig och sa att den var klar. Så jag bör kanske bädda sängarna och dra upp våra rullgardiner. Men ja.. Det är ledig dag och jag tar den med ro. 

Vad har ni för er idag då?
 

1 Days by Johanna:

skriven

Riktiga hockey tjejer! :) Hur kommer det sig att det blev just hockey? :)

9 tycker jag är okej, värre med 7.... hihi.


Svar: Deras pappa spelade en företagshockey match när de var små, och då ville stora tjejen spela och sen ville de andra två också börja året efter. Nu har stora tjejen spelat i 4 säsonger och älskar det fortfarande :)
Marie

2 marianne cargus:

skriven

Åh....hockeytjejer... härligt :)
Klart de ska få härja ute, nio är väl inte så himla tidigt?


Svar: Nej, fast med tanke på att de påsklovslediga barnen var ute till kanske 21 så sov de säkert gott vid den tiden. Men mina tjejer somnar fortfarande tidigt om kvällarna. Även om de är lediga :)
Marie

3 Miss Baby Peaches:

skriven

Åh, hur jag kämpade med det där när jag var liten, haha! Att åka inlines, haha!

Svar: Jag har sagt till barnen att jag önskar min inlines i present när jag fyller sen. De lovade att säga det till deras pappa (min make) ;)
Marie

Kommentera här: