Barnkalas och tjejkväll

Idag har vi haft barnkalas för min systerson Devin som fyller 5 år nästa vecka. Dock är det pappa-vecka för hans del och då passade vi på att fira honom idag. En mycket lycklig kille fick ett Star Wars kalas här hemma hos oss (stället med störst yta på för alla barnen). 

 
8 barn och 6 vuxna på dagens barnkalas och lägenheten var full av kärlek. Det älskar jag! Det enda som finns kvar nu är ett gäng ballonger, annars så ser man inte att det varit kalas här. Tur att det är snabbstädat.

För nu har vi tjejer lite tjejkväll. Eller tjejerna har filmkväll just nu i alla fall. Barbie, för sjuttielfte gången. Vi har mumsat i oss hamburgare till middag och nu äter tjejerna ur godispåsarna som de fick under kalaset. Så lördagsgodis slapp vi köpa denna helg.

Maken är iväg och kollar på hockey i Gävle. Eller ja, nu är ju matchen slut - vinst för HV71, och grabbarna ska ta sig hemåt igen. Han åkte ju redan halv tolv idag så det tar väl en stund innan han är hemma. Tjejerna har garanterat hunnit somna innan han är hemma. Förmodligen jag också..

Jag råkade visst online-shoppa lite nyss. För det är väl sånt man gör på en tjejkväll va? Shoppar lite tjejiga produkter. Hoppas varorna kommer fort också!
Så fort tjejerna gått och lagt sig så kryper jag ner i ett varm bad och försöker koppla av lite. 

Jag hoppas att ni kära läsare har er en fantastisk lördagskväll! Det har jag med mina stjärnor ♥
 
1 Anni:

skriven

Tusen tack för allt idag ♡

2 Days by Johanna:

skriven

Låter som ett härligt kalas och en härlig kväll. Klart man skall shoppa lite på en tjejkväll :)

Kommentera här: